۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴

مهمانپرست در واکنش به آزادی دکتر عطاردی:

آزادي زندانيان ایرانی در خارج از كشور را از اولويتهاي اصلي  وزارت امور خارجه است

آزادي زندانيان ایرانی در خارج از كشور را از اولويتهاي اصلي  وزارت امور خارجه است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تاكيد بر حمايت از حقوق هموطنان زنداني در خارج از كشور و تامين آزادي آنها در اسرع وقت ممكن افزود: وزارت امور خارجه آزادي هموطنان زنداني در خارج از كشور را از اولويتهاي اصلي خود دانسته و از هيچ اقدامي در اين زمينه دريغ نخواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در رابطه با آزادي دکترعطاردي استاد ايراني بازداشتي در آمريكا گفت: با پيگيريهاي مستمروزارت امور  خارجه، اين استاد دانشگاه، آزاد شد.

وي افزود: دكتر عطاردي كه در آذرماه سال 90 به منظور شركت در يك سمينار علمي به آمريكا سفر كرده بود، توسط نيروهاي امنيتي اين كشور بازداشت شد و دادگاه آمريكايي پس از گذشت 16 ماه طولاني كردن غير موجه پروسه بازجويي از دكتر عطاردي، ايشان را به مدت سپري شده در بازداشت خانگي محكوم و حكمآزادي وي را صادر كرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: بلافاصله پس از بازداشت دكتر عطاردي، تمهيدات لازم براي حمايت حقوقي از ايشان بعمل آمد كه موجب تبديل حكم بازداشت به حبس خانگي شد .

رامين مهمان پرست ضمن تاكيد بر حمايت از حقوق هموطنان زنداني در خارج از كشور و تامين آزادي آنها در اسرع وقت ممكن افزود: وزارت امور خارجه آزادي هموطنان زنداني در خارج از كشور را از اولويتهاي اصلي خود دانسته و از هيچ اقدامي در اين زمينه دريغ نخواهد كرد.

وي در پايان از همه شخصيتها و كشورهاي دوست كه  در آزادي دكتر عطاردي  و شمار ديگري از هموطنان كمك نموده اند، تقدير و تشكر کرد.

کد خبر 2040945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha